Pierre Gunnarsson
Account Manager – KundVilken roll har du på Shelfless?
Jag jobbar som Account manager och fungerar som bryggan mellan våra kunder och våra lager. Det handlar om att bygga långsiktiga relationer och att hitta logistiska lösningar för att få dem att växa. Vi är med kunden genom uppstartprocessen hos oss samt all strategisk utveckling för kunden.
Vem är du?
Boråsare ”born and raised” som utanför jobbet tycker om att resa och exponeras för nya upplevelser, smaker och kulturer. Älskar att lära mig nya saker, fiske och att få arbeta med händerna ligger mig även varm om hjärtat. Drömmen är att en dag kanske till och med bygga en egen båt.
Som person har jag lite av en analytisk ådra i mig och tänker ofta både en och två gånger innan jag landar i ett beslut. På jobbet beskriver mina kollegor mig som rak men rättvis, själv skulle jag även lägga till envis.
Hur länge har du jobbat på Shelfless?
Jag började jobba med logistik för +10 år sedan, under tiden jag utbildade mig till Affärsingenjör. Har sedan dess jobbat som många olika roller inom lager och logistik, allt från plock och pack, inleveranser, arbetsledning, kundsupport samt kundansvarig. Jag hamnade på Shelfless (tidigare DreamLogistics) i början av 2020 då de köpte upp det tidigare bolaget jag jobbade hos.
Hur är det att arbeta på din avdelning?
Kundkontakten är kärnan av min avdelnings vardag och arbetet går ofta i högt tempo och innefattar mycket utvecklingsarbete och lösningsorientering. Jag är lyckligt lottad som får arbeta med så många härliga och drivna kollegor både lokalt och på våra andra siter i Klippan, Habo och Stockholm.
Vilken är den största utmaningen med tjänsten?
Man blir snabbt ödmjuk inför att det alltid finns massa nya saker att lära sig denna tjänst, även om man tycker att man har jobbat inom logistik i några år nu. En stor utmaning är att optimera dagarna så man hinner med alla projekt som ligger i pipen.
Vad är det bästa med din roll och att jobba på Shelfless?
Det bästa med Shelfless är att det hela tiden finns en vilja och driv om att utvecklas. Sedan 2020 när jag blev en del av organisationen har jag aldrig känt att bolaget har varit stillastående utan det är alltid nya kunder, projekt och utmaningar som står för dörren.
Den absolut bästa känslan man får i min roll är när man lyckats ta en problemformulering från våra partners, översätta den till en teoretisk lösning och sen se den implementerad och fungera i drift, då mår jag riktigt bra!