
Axel Andersson
Kundansvarig – KundVad är det mest underskattade med att jobba på din avdelning?
Den nära relationen man får med många kunder. Och att få lära sig väldigt mycket som man aldrig trodde att man skulle lära sig.
Vilket är den vanligaste missuppfattningen folk har om ditt jobb?
Oj, jag vet inte. Att vi kan allting kanske. Det kan vi inte, men vi är bra på att ta reda på sådant som vi inte vet.
Om ditt team var en superhjälte, vilken superkraft skulle ni ha?
Ingen! Vi skulle vara som Batman - bara vara sjukt bra på allt.
Vad är den största utmaningen (och belöningen!) i ditt arbete?
Att få till ett bra samarbete mellan kunden, kundavdelningen och våra olika avdelningar internt. Alla länkar i varandra, jobbar åt samma håll, underlättar varandras vardag och hittar tillsammans bra lösningar. Oavsett vad problemet är.
Vad är det mest oväntade du lärt dig i din roll?
Hur olika delar av ett tobaksblad påverkar konsistensen på snus, ascii-koden för ”°” (grader) och hur postgången fungerar på amerikanska hangarfartyg.
Om du skulle beskriva din avdelning med en emoji – vilken skulle det vara och varför?
🐙 (Obs! 10-armad, ju fler armar desto bättre). På kundavdelningen behöver man kunna hålla många bollar i luften samtidigt och vara uppfinningsrik och lösningsorienterad. Vi måste vara anpassningsbara - precis som de där bläckfiskarna som kan byta färg och ändra textur på huden.