
Matilda
Returhanterare – LagerVad är det mest underskattade med att jobba på din avdelning?
Att det nästan känns som julafton varje dag när vi öppnar mängder med paket. Vi får även gulliga handskrivna meddelanden från kunderna ibland.
Vilket är den vanligaste missuppfattningen folk har om ditt jobb?
Många tror att det är enformigt arbete, men returhantering handlar mycket om problemlösning vilket är utmanande och roligt. Ingen dag är den andra lik.
Hur ser en "typisk" dag ut för dig?
Vi börjar med att kolla belastningen och sätta produktionsplan, sedan delar vi upp arbetet. Vi hanterar allt från nya returer till att lägga ut godkända produkter på lager igen.
Om ditt team var en superhjälte, vilken superkraft skulle ni ha?
En fe med magiskt trollspö – vi gör allt för att våra kunders produkter ska vara i säljbart skick och snabbt komma ut på lager igen.
Vad är den största utmaningen (och belöningen!) i ditt arbete?
Att lösa problem kan vara väldigt svårt och utmanande. Men det är en rejäl belöning när man lyckas och vet att kunden blir nöjd.
Vad är det mest oväntade du lärt dig i din roll?
Att jag får direktkontakt med kunder, vilket varit utmanande men kul. Jag har lärt mig att formulera mig så att kunderna förstår mig.
Om du skulle beskriva din avdelning med en emoji – vilken skulle det vara och varför?
🕵️ – Returhantering handlar om att vara noggrann och lösa problem, vi arbetar nästan som riktiga detektiver.