William Cederberg
Kundtjänstmedarbetare – KundVilken roll har du på Shelfless?
Jag sitter på kundtjänstavdelningen i Habo. Här har vi hand om våra kunders slutkonsumenter och hanterar frågor gällande leveranser, reklamationer, returer och mycket mer. Kontakten med slutkonsumenterna sker över mail, telefon och sociala medier.
Hur länge har du jobbat på Shelfless?
Jag har jobbat här sedan 2022.
Vem är du?
Jag är uppvuxen i Habo tillsammans med min familj. Jag är en väldigt social person som gillar att träna och umgås med mina vänner eller hitta på något mysigt med min tjej. Får jag lite tid över så kan det även bli en eller två Fifa matcher.
Jag har haft både praktik och extrajobb här på Shelfless under min skolgång. Att nu vara tillbaka på Shelfless efter några år på annat håll och se den fantastiska utveckling som har gjorts är väldigt inspirerande.
Vad är det bästa med att jobba på Kundtjänsten på Shelfless?
Att få möjligheten att jobba tillsammans med chefer och kollegor som ser möjligheterna istället för problemen och som ständigt vill utveckla avdelningen är en väldigt rolig miljö att jobba i. Det är alltid något som händer och jag ser en enorm potential i den här avdelningen och att få vara med på den här resan är väldigt spännande.
Vilken är den största utmaningen med tjänsten?
Till en början var den största utmaningen att lära sig alla olika system och sätt att jobba på. Vi har många olika kunder och anpassar kundtjänsten efter våra kunders olika behov, vilket innebär att ingen kund är den andra lik att jobba med. Det är en stor utmaning men samtidigt väldigt roligt då arbetsuppgifterna är väldigt varierande.
Nu är den största utmaningen istället att jag vill mer än vad jag har tid för. Det finns tusen idéer och tankar kring vad jag vill göra bättre utöver det jag redan gör så någonstans ska jag försöka samla allt det och sätta det i praktiken. Men det är väldigt roligt!
Hur är det att arbeta på din avdelning?
Det är jättekul, vi är alla här på avdelningen relativt nya och att nu få sätta våran egen prägel på kundtjänsten och utveckla den så som vi tycker den blir bäst för våra kunder och deras slutkunder är väldigt roligt. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap och det tycker jag är toppen för då kan vi hela tiden coacha och tipsa varandra, det bjuder även in till väldigt många skratt och en god stämning.